5/11-6/11

5/11-6/11

Torsdag 5/11

Vilodag enligt schemat. Vill man ändå träna så bjuds det på:

Jobba i 2 min per övning och vila en minut mellan övningarna. Vi kör två varv av detta, vilket tar totalt 29 minuter. Målet är att maximera totalt antal reps/kcal idag (DU repsen delas på 3). För att alla ska få plats på roddmaskinerna kör vi två grupper med något olika ordning på övningarna.

Grupp 1             Grupp 2

  1. PSnatch             PSnatch             20/30kg
  2. DU                      DU
  3. KBS (am)           KBS (am)           16/24kg
  4. Rodd                  BF Burpees
  5. BF Burpees       Rodd

 

Fredag 6/11

Då vi börjar närma oss slutet på denna träningscykel så höjer vi intensiteten något och drar ner lite på volymen. Detta för att ”toppa formen” lite inför den kommande testveckan som avslutar denna period i träningen. Under dessa dagar, samt under testveckan, rekommenderas ingen extra träning (ingen add-on eller annan träning). Detta förutsätter dock att man tränat på bra på sistone. Känner man att man inte har gjort det så finns det ingen form att ”toppa” och således kan man träna på extra om man vill det! Idag blir det:

  1. Teknikträning Pistols, HSPU och TTB.
  2. I lag om två (gå ihop med någon som har ungefär samma ambitionsnivå). En jobbar sig igenom ett helt varv, en vilar. Sen kör den som vilat ett helt varv medan den andra vilar osv.

Gör så många varv som möjligt på 20 min av:

10 Boxhopp, 60/75cm (nerskalning, ej uppskalning, till en annan utmanande höjd)

10 Pistols

10 HSPU

10 TTB

10 Marklyft med överhandsgrepp 50%1rm (av vanligt marklyft)

(Den som kör det allra första varvet gör bara 5 reps av varje övning DET VARVET!, detta för att undvika, i den mån det är möjligt, att en ska få göra klart fler reps än den andra)

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.